Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chemická termodynamika ve výuce chemie na vyšším gymnáziu
Tříska, Jan ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku chemické termodynamiky na čtyřletém gymnáziu nebo v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Teoretická část práce se zabývá analýzou současně platných kurikulárních dokumentů, východiskem je Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Následně na několika příkladech Školních vzdělávacích programů uvádí, v jakém rozsahu se vyučuje chemická termodynamika, a do kterých ročníků je toto téma zařazeno. Součástí je i recenze nejpoužívanější středoškolských učebnic. Předmětem praktické části práce jsou učební texty připravené pro výuku chemické termodynamiky na vyšším gymnáziu, které jsou určeny žákům jako studijní materiál namísto učebnice. Tyto učební texty jsou vytvořeny tak, aby byly reálně využitelné při výuce chemie na vyšším gymnáziu v povinných i volitelných předmětech. Obsahují stručný výklad učiva a učební úlohy, které podporují žáky k aktivitě při hodinách. Mají všechny náležitosti středoškolské učebnice a detailně prezentují veškeré středoškolské učivo chemické termodynamiky a termochemie. Oba učební texty obsahují ve svém závěru i a autorská řešení úloh pro učitele.
Acidobazické děje - prezentace v programu Powerpoint pro střední školy
Velgová, Denisa ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
a klíčová slova Acidobazické děje Prezentace v programu PowerPoint pro střední školy Abstrakt: V současné době se neustále zvyšují požadavky na kvalitu výuky přírodovědných předmětů na středních školách. Hodinová dotace je však relativně omezená. Použití prezentací je jednou z cest jak zefektivnit vyučovací proces a plně využít možností aktivizačních a motivačních metod výuky. Cílem této diplomové práce je vytvořit soubor prezentací zpracovaných v programu MS PowerPoint, které jsou zaměřeny na část obecné chemie, konkrétně téma Acidobazické děje v rozsahu učiva čtyřletého gymnázia, resp. vyššího stupně gymnázia víceletého. Prezentace jsou vytvořeny tak, aby byly využitelné v procesu reálné výuky chemie na středních školách. Učivo je rozděleno do pěti kapitol, jedna kapitola odpovídá jedné prezentaci. Každá prezentace je opatřena průvodním textem ve snaze usnadnit orientaci případnému uživateli. Elektronická verze prezentací je přiložena k práci. Klíčová slova: středoškolské učivo chemie, obecná chemie, acidobazické děje, aktivizace žáků, PowerPointová prezentace
Tvorba a využití didaktických prezentací ve výuce obecné chemie
Urbanová, Klára ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Cídlová, Hana (oponent)
Cíle Hlavním cílem této disertační práce je nalézt vhodnou formu prezentací určených pro výuku tak, aby žáci při výuce doplněné prezentacemi byli aktivně zapojeni do výuky a spolupodíleli se na tvorbě znalostí, vědomostí a dovedností z oblasti obecné chemie. Součástí hlavního cíle práce je dále vytvořit soubor prezentací zahrnujících učivo obecné chemie pro střední školy tak, aby žáci byli schopni získané znalosti, vědomosti a dovednosti využívat ve studiu dalších oblastí chemie. Metody Při tvorbě prezentací jsme vycházely především ze zásady maximálního využití grafických a názorných prvků, tedy obrázků, schémat, fotografií, animací, grafů a tabulek. Dále jsme se snažily o dodržení zásad týkajících se barevnosti a typů písma (např. velikost písma minimálně 20 bodů, používání bezpatkového písma atd.) Dalším podkladem při tvorbě prezentací byla podrobná rešeršní práce. Vycházely jsme jednak z výzkumů, které se zabývají přímo ověřováním efektivity a dopadů prezentací na edukační proces [1, 2, 3, 4] , ale také z prací, které se věnují vlivu grafiky na proces učení a porozumění [4, 5]. V další fázi byli vyzváni učitelé, kteří měli zájem začlenit prezentace do výuky, aby se zúčastnili semináře, ve kterém jim byly tyto prezentace představeny a byly jim zodpovězeny dotazy, které se týkaly práce s prezentacemi ve...
Digitalizovaný experiment - prostředek k osvojení vybraného učiva obecné chemie
Bartoš, Ivan ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, David (oponent) ; Svoboda, Lubomír (oponent)
Shrnutí Analýzou elektronických učebních opor, online aplikací a výukových programů u nás i v zahraničí jsem dospěl k závěru, že je třeba vytvořit flexibilní multimediální didaktický prostředek (dále jen FMDP) obsahující digitalizované experimenty z obecné chemie. Zároveň jsem rozborem stávajících databází, CD ROMů a VHS se zfilmovanými experimenty zjistil, že řada efektních experimentů s pyrotechnickými prvky nebyla dosud digitalizována vůbec nebo ne v měřítku "většího množství" chemikálií. Zvolený programovací jazyk C#, v němž byl FMDP vytvořen, se ukázal pro účely tohoto projektu jako nejvhodnější. Tato volba vyplynula z konzultace s počítačovými programátory a byla motivována především širšími možnostmi C# oproti HTML zahrnujícími jednoduché modifikace obsahu FMDP. Učitelé s minimálně základní počítačovou gramotností mohou do FMDP libovolně zasahovat, měnit jakékoli jeho části a přizpůsobovat jej vnitřním i vnějším podmínkám procesu edukace. S přihlédnutím k dotazníkovému průzkumu zjišťujícímu požadavky žáků na formu a obsah experimentů po fenomenální stránce jsem zfilmoval a digitalizoval zvláště ty experimenty, které prezentují chemické děje doprovázené vznikem značného množství dýmu, emisí světla, explozí a překvapivými změnami barev. Na základě statistického vyhodnocení statistických souborů žáků a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.